Corinne Groenenberg

‘Waar al die ideeën vandaan komen? Uit mijn ‘mentale bibliotheek!’

Corinne Groenenberg is de oprichter en eigenaar van Flow Media. Corinne is letterlijk het brein achter de organisatie: ze staat bekend om haar vermogen om bliksemsnel unieke, doelgerichte en creatieve inzichten en invalshoeken uit haar mouw te schudden. Naast adviseur en plannenbedenkster, is Corinne de aanvoerster van het Flow-team én pikt ze zelf ook graag een interviewtje mee.

‘Waar al die ideeën en strategieën vandaan komen? Uit mijn ‘mentale bibliotheek,’ lacht Corinne. ‘Die zit vol met ervaringen en verhalen. Zodra ik met een opdrachtgever in gesprek ga, beginnen de ideeën al te borrelen. De creativiteit die nodig is voor een leuke campagne, social media-aanpak of marketingstrategie, is iets waar ik van geniet en goed in ben. Het is altijd even aanvoelen of een opdrachtgever openstaat voor mijn tornado aan ideeën! Maar juist dat proces van brainstormen, sparren en uitvinden wat werkt, vind ik heel leuk. Soms betekent dat ook “nee” zeggen tegen een idee, omdat het gewoon niet praktisch of kosteneffectief is. Goede communicatie draait om het vertellen van een aantrekkelijk, doelgericht of origineel verhaal.’

Een neus voor spektakel

Corinne groeide op in het buitengebied van Lelystad. ‘Mijn jeugd bestond uit paardrijden, rouwdouwen in de natuur en natuurlijk school. Ik was niet het stereotype schoolkrantmeisje, maar had wel een neus voor spektakel en actie. Ik sjeesde achter politiewagens aan, puur uit nieuwsgierigheid,’ herinnert ze zich. Dat haar keuze viel op de opleiding journalistiek, verraste dan ook niemand. Tijdens haar studie in Zwolle, wist ze een bijbaantje als redacteur bij de FlevoPost te bemachtigen. ‘Daar leerde ik de kneepjes van het vak. Van snelle deadlines tot het vinden van die perfecte invalshoek – het was een echte crash course in journalistiek.’ 

Terug naar de polder

‘Tijdens en na mijn studie heb ik heb mijn horizon verbreed met verre reizen, maar Flevoland riep me altijd terug. De geschiedenis van Flevoland fascineert me mateloos. Wist je dat ik ooit als freelancer door de archieven van Batavialand heb gespit, op zoek naar verhalen over de eerste Flevolanders?’ Uiteindelijk richtte Corinne Flow Media op, haar eigen bedrijf dat geleidelijk aan steeds groter werd. ‘De passie voor verhalen blijft de kern van Flow Media, waar we een unieke, Flevolandse touch aan elk project geven.’

Een sterk verhaal

Binnen het team van Flow Media is Corinne de regelaar. Ze neemt veel opdrachten aan, denkt met opdrachtgevers mee en brieft collega’s. ‘Wat ik zo leuk vind aan ons team, is dat we praktisch ingesteld zijn en iedereen zijn eigen specialiteit heeft. Een sterk verhaal vertel je immers op meerdere manieren! Ik kan bijvoorbeeld Marleen op pad sturen voor de interviews, terwijl ik me bezighoud met het schrijven van social posts voor de sociale mediakanalen. Sandrine maakt er gave visuals bij en Koert zorgt voor een nuchtere marketingsaus. Vormgever Melaney maakt de mooiste beelden en concepten en Anna zet online de puntjes op de i. Dit teamwork en de veelzijdigheid ervan maakt mij blij.’ 

Oprechte betrokkenheid

‘Waar onze opdrachtgevers en klanten op mogen rekenen? Oprechte betrokkenheid en creativiteit. We geloven dat iedere organisatie een sterk verhaal te vertellen heeft.

We bedenken dingen die werken en houden ervan om dingen te maken. Praktisch, mooi en doelgericht!’

IMG_7583
Social Media outsourceN

Ook een professionele uitstraling op social media? Wij regelen dit voor veel klanten.

 De tekstschrijvers en vormgevers van Flow Media helpen je graag verder! Lees er hier alles over.