Content

Content

Wij maken sterke verhalen

Het maken van sterke verhalen is een vak apart en hier helpen we je graag bij. Sterke verhalen hebben een kop en een staart, bevatten de juiste tone of voice en brengen mensen in beweging. Het vertellen van verhalen (ook wel storytelling genoemd) is een effectieve manier om een boodschap over te brengen.

DC8B2096
text

Teksten

We gaan graag aan de slag om jouw interviews, persberichten, webteksten, social media posts, advertorials of vacatureteksten te maken. Vlot en doelgroepgericht geschreven.

Lees meer over teksten >>

foto

Fotografie

Goede foto’s versterken je verhaal en trekken de aandacht. Ze zorgen ervoor dat mensen je boodschap sneller onthouden en begrijpen. We fotograferen met oog voor detail.

Lees meer over fotografie >>

animatie

Animaties

Wil je een ingewikkeld proces uitleggen? Of wil je je boodschap op een laagdrempelige manier delen? Laat ons jouw sterke animatie maken en informeer naar de mogelijkheden.

Lees meer over animaties >>

camera

Video's

Video’s maken? Yes we can! Het is een ontzettend sterk middel om je (online) zichtbaarheid te vergroten. Een reportage of verschillende korte afleveringen? We denken graag met je mee.

Lees meer over video's >>

Content

Wij maken sterke verhalen

De ervaren contentmakers van Flow Media maken teksten, video’s, foto’s en animaties. Het doel? Mensen in beweging brengen, inzicht geven en verbinden.

IMG_7563
Verdieping

Wat is een sterk verhaal?

We communiceren (ongemerkt) door het vertellen van verhalen. Gesprekken die we met elkaar hebben, bestaan voor meer dan zestig procent uit verhalen. Korte, lange, spannende, informatieve of grappige verhalen zorgen ervoor dat je de boodschap onthoudt.

Wil je dat je boodschap bij een ander blijft hangen? Dan is het dus van belang om een sterk verhaal te maken. Daarmee raak je je doelgroep en publiek. Je zorgt ervoor dat ze onderdeel van het verhaal worden, dat ze zich in de hoofdpersoon of hoofdpersonen herkennen. Is dit het geval? Dan is de kans groot dat ze het verhaal onthouden en zelfs doorvertellen of delen.

Een sterk verhaal bevat

Hoofdpersoon

Een persoon, waarmee anderen zich kunnen identificeren, die iets doet of meemaakt.

Conflict

Gebeurtenissen stapelen zich op en de hoofdpersoon gaat hier op zijn eigen manier mee om.

incident
Incident

Met een incident bedoelen we een (onverwachte) wending of een aanleiding.

Sterke verhalen voor jouw bedrijf of organisatie

De ervaren contentmakers van Flow Media zijn een kei in het schrijven, filmen en animeren van verhalen. Onze tweede natuur is dan ook het verzinnen van originele, actuele en aansprekende invalshoeken.

Dit doen we vaak seriematig. Met een duidelijke focus, goede opbouw en de inzet van verschillende middelen zetten we een sterk verhaal neer.

serie
Bepaal een thema

Een manier om sterke verhalen in te zetten voor jouw bedrijf of organisatie is door een groot (overkoepelend) thema te bepalen. Alle verhalen haken in op dit thema en hebben een relatie met elkaar.

thema
Maak een serie

Met een verhaal kom je ergens, maar met een serie verhalen kom je verder. Je bouwt, net zoals in je favoriete serie op Netflix, een verhaal op. Zo werk je aan een langetermijnrelatie met je publiek.

vatieer
Varieer content

Bij verhalen denk je al snel aan een tekst. Maar sterke verhalen vertel je juist door te variëren. Vertel je verhaal met artikelen en ondersteun het met behulp van bijvoorbeeld video, blogs en toffe socialmediacontent.

waarom
Waarom?

Veel bedrijven kunnen heel goed vertellen wat ze doen, maar niet waarom. We helpen je graag bij het ontrafelen van jouw ‘why’ om het vervolgens terug te laten komen in jouw content. Wat drijft jou? Waarom ben je dit bedrijf ooit begonnen? Waarmee wil je het verschil maken? Welk probleem in de wereld of in de regio wil je oplossen? Wat drijft jouw medewerkers of klanten? Vertel het ons!