Advies

Communicatieadvies

Wij helpen je écht verder

Hoe versterk je je merk? Hoe bind je de juiste doelgroep aan je? We adviseren je hier graag over. We maken samen een communicatiestrategie, zodat je handvatten krijgt voor het maken van keuzes en inzicht krijg in je doelgroepen en kernboodschappen. Onze communicatieplannen zijn concreet en effectief. Je kunt er direct mee aan de slag!

Daarnaast verzorgen we tal van workshops, van het schrijven in B1 tot het maken van sterke social mediaberichten. Onze workshops zijn praktisch. We leren je graag de fijne kneepjes van het vak. Communicatie is  vaak een kwestie van doen en veel oefenen.

IMG_7599
strategie1

Communicatiestrategie

Communicatie rondom een nieuwbouwwijk, de implementatie van een nieuwe wet, een nieuw project of een samenvoeging van verschillende bedrijven vraagt om een strategische aanpak. We maken samen een helder en praktisch document dat richting geeft op het gebied van communicatie.

Lees meer over strategie >>

workshop

Workshops

Wil je oefenen in het schrijven van een persbericht, wil je B1 teksten schrijven maar weet je eigenlijk niet goed hoe je dit aanpakt? Wil je meer weten over social media of wil je leren hoe je met je mobieltje simpele vlogs kunt maken en monteren? Wij helpen je graag! We geven regelmatig workshops, waarin we jou de fijne kneepjes van ons veelzijdige vak leren.

Lees meer over workshops >>

communicatieplan1

Communicatieplan

Ga je starten met een nieuw project, heb je handvatten nodig voor de communicatie van een (nieuw) bedrijf of heb je het gevoel dat je je communicatiemiddelen te ad hoc inzet? Dan kan aan communicatieplan je helpen om meer focus te krijgen. Onze communicatieplannen zijn overzichtelijk. Je ontvangt een praktisch document, waar je direct mee aan de slag kunt.

Lees meer over plan >>

publiciteit

Publicitieit

Heb je een sterk verhaal te vertellen? Wil je de start van je bedrijf of een nieuw product wereldkundig maken? Of heb je behoefte aan advies over hoe je je goede doel onder de aandacht kunt brengen in de media? We adviseren je graag over onder andere de invalshoek en timing van je verhaal en hoe je je nieuws het beste kunt pitchen.

Lees meer over publiciteit >>

Content

Wij maken sterke verhalen

De contentmakers van Flow Media maken teksten, video’s, foto’s en animaties. Het doel? Mensen in beweging brengen, inzicht geven en verbinden.

De 5 stappen naar goede content

Stap 1

Doelgroep en publiek

We communiceren om een doel te bereiken. Welk doel dit ook is… het begint met een plan! Vraag je ons om een flyer, persbericht, interview of video te maken? Dan is onze eerste vraag: wie wil je bereiken? Met andere woorden: wie is de doelgroep? Ook willen we graag weten wie je publiek is. Het verschil tussen beiden? Een publiek heb je een doelgroep kies je. We verdiepen ons in hun informatiebehoefte en passen onze tone of voice aan.

Stap 1

Stap 2

Interview of gesprek

We weten wat je doel is en op wie we ons richten. Mooi, dan is het tijd om aan de slag te gaan! Veel content maken we op basis van een interview of gesprek. Meestal onder het genot van een kop koffie, thee of verfrissend colaatje. Maar we kunnen ook bellen of beeldbellen. We gaan graag met je in gesprek omdat we het verhaal nét wat meer kleur kunnen geven.

Stap 2

Stap 3

Breder denken

Vraag je ons om één verhaal te maken? Dit doen we graag! Maar als je ons heel eerlijk vraagt denken we liever breder. Een duidelijke verhaallijn, gebracht in verschillende vormen in plaats van een los stukje content. We maken graag content dat in lijn is met waar jouw merkt dat smaakt naar meer. We denken graag met je mee over mooie invalshoeken en hoe we je content goed en effectief kunnen opbouwen.

Stap 3

Stap 4

Multitasken!

We zijn allround en flexibel en we denken met je mee. Zo maken we graag naast een serie artikelen sterke social media posts om je verhaal te ondersteunen. Ook maken we korte video’s en toffe infographics. Veel klanten ervaren dit als heel prettig… en de aanpak komt de boodschap ten goede!

Stap 4

Stap 5

Oplevering

We hanteren bij oplevering altijd minimaal 1 correctieronde. Bij interviews zorgen we er altijd voor dat zowel de geïnterviewde als jij als klant blij bent met het eindresultaat.

Stap 5