Online

marketing

Online marketing

Verleiden, binden en behagen.

Hoe zorg je ervoor dat je potentiële klanten verleidt om je product of dienst te bekijken? Hoe kan je ze het beste aan je binden zodat ze bij je gaan kopen of met je in zee gaan? En nog beter, hoe regel je dat ze bij je terug blijven komen?

Klantbetrokkenheid is het proces van interactie met klanten via verschillende kanalen en het versterken van je relatie met hen. Je kunt online op veel manieren met je klanten communiceren: sociale media, e-mail, websites en nieuwsbrieven. Maar wanneer zet je nu welk middel in?

Onze online marketingactiviteiten zijn er op gericht om de doelstellingen uit je communicatiestrategie- en plan te bereiken. We helpen je om campagnes op te zetten en leads te genereren. Meten en analyseren de resultaten en sturen daarop bij.

DC8B2149

Online marketing diensten

Analytics

Goed gereedschap is het halve werk. Dat geldt zeker ook bij online marketing. We zetten onze geavanceerde en intelligente tools in om snel tot inzicht te kunnen komen. Meten is immers weten. 

Met funnels maken we inzichtelijk waar kanten afhaken. We zien exact via welk kanaal en welke campagne ze bij je komen, leggen relaties tussen acties van bezoekers en brengen in kaart hoe bezoekers zich door je website bewegen. We maken elke actie inzichtelijk. Oh ja, tuurlijk meten we ook het aantal bezoekers en best bezochte pagina’s. Dit spreekt voor zich.

Inbound marketing

Weer zo’n term die je snel moet vergeten: inbound marketing. Kort gezegd komt het erop neer dat je zoveel mogelijk van een bezoeker van je website wilt weten. Wie is het? Waar is hij naar op zoek? Zodat je de goede informatie kunt tonen of geven en eventueel je verkoopafdeling contact op kan laten nemen.

Om dit voor elkaar te krijgen helpen we je om prospects te verleiden om hun contactgegevens achter te laten. Hoe je dit doet? Zorg ervoor dat bezoekers zich kunnen aanmelden voor een nieuwsbrief, maak (contact)formulieren en call-to-actions. Geef waardevolle informatie in ruil voor bijvoorbeeld een e-mailadres of telefoonnummer.

Zoekmachine-optimalisatie

De regels voor zoekmachine-optimalisatie (SEO) veranderen voortdurend. Wat nooit verandert is dat je website relevant moet zijn voor de zoekopdracht van de bezoeker. Het gaat altijd om degene die zoekt. SEO helpt om mensen op je website te krijgen, maar is niet heilig als je andere kanalen ook goed inzet. SEO gaat initieel over twee zaken: de techniek van de website en schrijven

We kunnen je met beiden helpen. Of we leren je hoe je het zelf kan doen. Samen creëren we waardevolle content en vertellen we je verhaal. Zoekwoorden moeten kloppen in de context tot je website (woordrelevantie). Een tool die daarbij helpt is Google Search Console. Geen idee hoe dat werkt? Ook dat kunnen we voor je doen.

Adverteren

Voor bepaalde campagnes kan het zinvol zijn om betaalde advertenties te plaatsen op Google, Facebook, LinkedIn en Instagram. Betaalde advertenties in een zoekmachine, zoals Google, wordt wordt SEA genoemd. Ook hier kan je verdrinken in een oceaan aan (technische) mogelijkheden. 

Maar geen nood, we zijn er om je te redden. We stellen samen doelgroepen en zoekwoorden vast. Voorzien de berichten en advertenties in een campagne van zogenaamde Urchin Tracking Module (UTM’s) en meten de effectiviteit. Zodat we kunnen bepalen wat het resultaat van iedere uitgegeven euro is. Op deze manier optimaliseren we voor jou doelgroepen en de juiste kanalen… en gaat je geld niet onnodig een bodemloze put in.