Anna Junge-Paprocka, vormgever & UX/ UI specialist 

Keep it simple

Grafisch vormgever Anna is een echte beelddenker. “Mijn leven is één grote live-action film. Zo werkt mijn brein! Ik zie automatisch kleuren en plaatjes bij een verhaal.’  Typisch Anna?’ Je herkent mijn werk aan luchtigheid, frisheid en een kleine knipoog. Dat kan een verrassend beeld zijn, of een grapje. Zo maak ik een taaie onderwerpen toegankelijk en zorg ik ervoor dat websites oplichten in de oceaan van online informatie. 

Anna
Creatief en analytisch 

Creatief en analytisch, dat zijn de belangrijkste ingrediënten voor Anna’s werkproces. ‘Tijdens mijn opleiding aan de kunstacademie leerde ik om mijn creativiteit te laten leiden. Welke beelden zie ik voor me? Ik maak ook een analyse, waar zit de pijn? Dat is een goed startpunt. Een goed voorbeeld: voor zorgverleners kan het lastig zijn om goed in kaart te brengen wie waar welke hulp kan aanvragen. Zelfs voor de eigen medewerkers is het dan niet duidelijk. Dat gold ook voor onze opdrachtgever Jeugdzorg. Als oplossing maakten wij voor hen een interactieve routekaart. Ik vind het heel mooi om een ingewikkeld verhaal zo simpel mogelijk te vertalen naar een mooie en duidelijke infographic of wegwijzer. Ik heb er zelfs een methode voor: Kiss. Keep It Stupid Simple.’ 

Geen scherpe randjes 

Naast creatieve plaatjesmaker is Anna een UX/UI-specialist, het gebruikersvriendelijk maken van websites. “Ik houd focus op de gebruikerservaring en zie een website als een product, vergelijkbaar met iets tastbaars. Denk aan een koffiemok, die moet er niet alleen mooi uitzien, maar ook functioneel zijn. Niet lek, geen scherpe randen, geen onnodige opties erop. Ook kijk ik bij het ontwerp naar de doelgroep. Als het een website gericht op senioren is, dan is het fijn als de letters een beetje groter zijn. Soms gaan bedrijven ervan uit dat bezoekers van hun website veel weten over het product. Ze beschouwen teveel informatie als vanzelfsprekend. Dat is niet zo! Ik help ze kijken naar hun website als toevallige passant. Dat kan heel nuttig zijn!’  

Groei 

‘Ik ben trots op mijn werk. Al mijn klanten zijn even belangrijk voor me, groot en klein. Geen dag is hetzelfde en ik probeer altijd flexibel te zijn. Ad-hoc- verzoekjes? Geen probleem. Deadlines? Die halen we! Wat ik zo fijn vind aan het werken bij Flow Media is dat ik hier kan groeien. Inmiddels adviseer ik nieuwe klanten en begeleid ik zelf projecten. Ook heb ik voor het eerst een jongere collega onder mijn vleugels. Dat vind ik heel bijzonder en erg leuk. Wat ik haar meegeef? Betrek je collega’s bij je creatieve proces, zeg het als je even geen inspiratie hebt voor een visual. Als je het met elkaar bespreekt ontstaat er vaak wel weer een idee. Omgekeerd dwingt het mij om zelf ook open te zijn en me in te leven in de ander. Als beelddenker zie ik dat voor me alsof je een auto leent van iemand. Iemand die jaren geleden haar rijbewijs heeft gehaald scheurt er zo mee weg, voor een minder ervaren bestuurder is dat best even spannend en is het fijn als er iemand meerijdt. Op naar vele veilige kilometers!’ 

IMG_7583
Social Media outsourceN

Ook een professionele uitstraling op social media? Wij regelen dit voor veel klanten.

 De tekstschrijvers en vormgevers van Flow Media helpen je graag verder! Lees er hier alles over.