Komkommertijd

Goed moment om op te vallen!

Het is komkommertijd. Media-jargon voor de rustige zomermaanden, waarin er eigenlijk weinig te melden valt. En ook journalisten gaan met vakantie, dus er zijn ook nog eens met minder collega’s op de redactie.

Met andere woorden: de pers snakt naar NIEUWS! Maar draai hem eens om: de kans dat jouw persbericht opgepikt wordt, is in deze tijd dus veel groter. Wij geven je 5 tips om zo goed mogelijk gebruik te maken van deze kans.

Flow Media - komkommertijd
1. Grijp gewoon die kans!

De meest voor de hand liggende tip: wees niet te bescheiden en grijp gewoon die kans! In komkommertijd ligt de lat echt een stuk lager. Dus twijfel je of jouw nieuwtje wel nieuwswaardig is? Gewoon een persberichtje naar de lokale en regionale media sturen. Wedden dat het nu wél opgepikt wordt?

2. Maak het ze makkelijk

Zoals gezegd: ook journalisten gaan met vakantie. En de overblijvende collega’s moeten met minder mensen de hele krant, website of uitzending vullen met verse verhalen. Dus wees een beetje lief voor ze en maak het ze makkelijk. Schrijf een persbericht met een kop en een staart, een duidelijke boodschap én stuur een leuke rechtenvrije foto op hoge resolutie mee.

3. Kies je moment

Doe je iets interessant, leuks of ludieks om het begin van de zomer, schoolvakantie of iets dergelijks te vieren? Dan is dat hét moment om de lokale pers uit te nodigen. Die zijn – zeker rond deze tijd van het jaar – stápelgek op dat soort momentjes. Vergeet bovendien niet dat een foto met bijschrift in de krant een groots effect kan hebben. Laat die redactie nou net zitten te springen om foto’s in deze tijd. Dus verkoop je ijs en heb je een extreem drukke dag? Maak een foto en stuur het naar de media! Rolt bij jouw bedrijf de 100.000ste product van de band? Bel of mail de lokale krant!

4. Organiseer een evenement

Wie juist in deze vakantietijd een evenement organiseert, kan op groot enthousiasme van de redacties rekenen. Oók als het maar iets heel kleins is. Die (web)pagina’s en zendtijd moeten vol. Dus schroom niet, tik dat berichtje, doe er een leuke (rechtenvrije!) foto bij en sturen maar!

5. Vergeet de socials niet

Dat het zomervakantie is, betekent niet dat mensen niet op Facebook/Instagram/LinkedIn en andere sociale media zitten. Dus zorg ervoor dat jouw socials in deze periode worden voorzien van berichtjes waar je volgers blij van worden. Zo houd je de band met je klanten in stand J

Zie je? Kansen genoeg! Wil je ook scoren in de media deze zomer, maar heb je het veel te druk om te zweten op zo’n stukkie voor de krant? Natuurlijk staan wij klaar om je te helpen! Bel of mail ons als je wel een beetje hulp kunt gebruiken. 😉

werken bij

Kom je bij ons werken?

Denk jij dat je bij ons past en iets toe kan voegen aan ons team en voor onze klanten? We hebben best lekkere koffie dus we kunnen altijd een keer in gesprek gaan om te kijken of er mogelijkheden zijn.