Sandrine van de Vooren

De inspiratiebron van Sandrine? Japanse manga!

sandrine van de vooren - flow media

Sandrine van de Vooren is onze junior grafisch vormgever. Deze jongste collega bij Flow Media is getalenteerd, creatief, gedreven en komt regelmatig vlijmscherp en grappig uit de hoek! Sandrine brengt vernieuwende ideeën mee en een onbevangen benadering van ontwerpuitdagingen. ‘Het feit dat dit mijn eerste baan is, maakt mijn werk zowel spannend als ontzettend leerzaam. Elke dag is een nieuwe kans om te groeien en mijn skills te verfijnen.’ 

 ‘Vanaf het moment dat ik een potlood kon vasthouden, was tekenen mijn manier om te communiceren met de wereld om me heen,’ herinnert Sandrine zich. Omringd door haar liefdevolle familie én een roedel huiskatten, was er altijd wel een object of situatie om na te tekenen. Totdat die ene bijzondere liefde in haar leven kwam, via de beeldbuis: Pokémon. ‘Ja, animé en manga, dat maakte diepe indruk op mij,’ lacht Sandrine. ‘Alsof er een luikje in mijn brein werd geopend. Die Pokémonbeestjes spraken mijn creativiteitscentrum rechtstreeks aan! De Japanse artistieke stijl heeft de basis gelegd voor mijn werk als vormgever. Ik ben nooit meer opgehouden met het zien van lijnen, basisvormen en perspectieven uit de Manga stijl. 

Leren on the job 

Sandrine benadrukt dat werken bij Flow Media haar meer leert dan welke opleiding dan ook kon bieden. ‘Ik scherp hier mijn technische vaardigheden aan, maar zie ook hoe belangrijk communicatie en teamwork zijn in het creatieve proces. Van mijn collega’s leer ik elke dag iets nieuws, dat is heel waardevol.’ Haar aanpak van projecten, waarbij ze complexe ideeën terugbrengt naar simpele basisvormen, levert haar veel succes op. Bijvoorbeeld bij het ontwerpen van impactvolle visuals voor sociale media. ‘Door de chaos heen proberen te kijken en de kern vinden, dat is waar het om draait. Ik verplaats me in de opdrachtgever: Wat is zijn missie, wie wil hij bereiken, waar staat de organisatie voor? Deze benadering helpt mij om ontwerpen te verzinnen die de essentie van een merk of bedrijf vastleggen.’ 

Een verfrissende kijk op DTP  

Onze klanten zijn dol op Sandrine’s opmaak-werk vanwege haar strakke en professionele designs. Veel van onze DTP-klussen komen dan ook bij Sandrine terecht. DTP staat voor Desktop Publishing, wat neerkomt op het opmaken van flyers, brochures, posters, jaarverslagen en magazines. ‘Bij het opmaken van drukwerk of digitale visuele communicatiemiddelen gaat het niet alleen om het kiezen van de juiste lettertypes, kleuren, en afbeeldingen. Ik zorg ervoor dat de opmaak en lay-out de informatie overzichtelijk, aantrekkelijk én effectief communiceren. Ik vind het heel leuk en leerzaam om toffe ontwerpen te creëren die zowel een technisch als visueel hoogstandje zijn! In DTP zit de kracht van eerste indrukken. Dat is de reden waarom bedrijven ervoor kiezen om dit werk door ons te laten doen. Een eerste indruk kun je namelijk nooit meer over doen!’ 

Kies voor visueel! 

Met Sandrine’s frisse blik en ons team’s expertise maken we jouw online en offline aanwezigheid luid en duidelijk! Visuele content trekt aandacht en deelt makkelijk. Of je nu gaat voor een jaarverslag dat wél gelezen wordt, pakkende posts of onweerstaanbare brochures, wij zorgen dat jouw boodschap overkomt.