Het voorspellen van trends is als het voorspellen van het weer. Toch doen we een poging om te vertellen wat je in 2024 kun verwachten in de wereld van de contentmarketing. Waar kun jij als bedrijf of organisatie op in springen het komende jaar?
Korte video’s
Korte video’s zijn als een pittige salsa op je marketingtaco – onmisbaar! De shorts bewezen zich in 2023 al… en we gaan daar in het nieuwe jaar lekker mee door. Opvallend: video’s worden steeds vaker geschoten met een smartphone en steeds vaker zien we stille video’s. Een groot deel van de social media scrollers zet namelijk het geluid uit.
Diepgang
Naast kort, kort, kort…. Is ook behoefte aan diepgang. Longreads, achtergrondverhalen, podcasts, interviews. Het verhaal achter de snelle boodschap. Sterke verhalen met inhoud dus.
Interactief
Interactieve content zorgt voor betrokkenheid. Het zet je doelgroep aan tot klikken, swipen, stemmen, quizzen en meer. Het geeft je publiek de controle en laat het algoritme van sociale media dansen van vreugde. Op LinkedIn bijvoorbeeld zie je steeds meer ‘carrousels’ waar je doorheen kunt bladeren, en deze trend zal blijven groeien. Quizzes en tools blijven ook populair omdat ze niet alleen interactief zijn, maar ook waardevolle gegevens en feedback opleveren.
AI natuurlijk!
AI kan content maken. Maar wij zien AI meer als een persoonlijke assistent. Klaar om te helpen, te inspireren en zelfs een kritische blik te werpen op je ideeën. De uitdaging is: hoe schrijf je een goede prompt? Waarom dit belangrijk is? Als je het juiste beginpunt instelt, tover je magische antwoorden uit de AI-toverhoed.
Flow Media is jouw partner in het maken van krachtige content die mensen raken. Wij staan klaar om je te adviseren en samen met jou aan de slag te gaan. Want bij ons geldt: content is king! Laten we samen jouw verhaal tot leven brengen. 👑💬🚀
Social Media outsourceN
Ook een professionele uitstraling op social media? Wij regelen dit voor veel klanten.
De tekstschrijvers en vormgevers van Flow Media helpen je graag verder! Lees er hier alles over.