Communicatie millenials: 5 weetjes

Millenials zijn geboren tussen de 1980 en 2000 en vormen een belangrijke marketingroep. Omdat het lastig is om ons (yes, Corinne en Sanne zijn ook millenials) te bereiken is er veel onderzoek gedaan naar de twintigers en dertigers van nu.

Weetje 1

Millenials maken gebruik van moderne technologieën en de nieuwste gadgets. Snapchat vogelen ze zo uit, Pinterest en Instragram hebben ze ook onder de knie (en vinden we leuk) en Facebook vinden ze okay, al laten we het steeds vaker links liggen.

Weetje 2

Millenials zijn harde werkers en bewijzen zich graag. Ze willen serieus genomen worden, het gevoel krijgen dat een bedrijf/organisatie écht naar ze luistert en ze niet slechts iets wil aansmeren. Ze willen een uniek en eerlijk verhaal horen en we vinden het belangrijk om ons te identificeren met een bedrijf. Bloggers, vloggers en influencers dragen hieraan bij.

Weetje 3

Je bereikt hen dus op social media. (bij voorkeur op Instagram, Snapchat en Pinterest), maar ze staan ook open voor offline events en face-to-face-momenten. Millenials willen graag persoonlijk contact. Pas dan voelen ze zich echt betrokken bij het bedrijf.

Weetje 4

Ze worden er blij van als ze zelf mee mogen praten en invloed uit kunnen oefenen. Daarom is het van belang de dialoog met millenials aan te gaan. Vraag hun mening en laat ook zien dat je iets met hun mening hebt gedaan.

Weetje 5

Millenials weten hoe reclame werkt. Stiekem commerciële boodschappen in inhoudelijke content stoppen werkt dus niet. Stel het product en de informatie dus centraal. Goede, leuke, grappige, eerlijke content… daar worden ze blij van!